Workshops on Demand 찾아가는 워크샵

Any inquries, any requests, any group size all are welcome!

Workshops can be done 1:1 as well.

Workshops can be done online or offline in person.

Workshops can be done in English.

Contact 이상준 Jason  x4103  Blackboard@unist.ac.kr

신임교원 대상, 찾아가는 1:1 워크숍

주요 내용

  1. 블랙보드 울트라 소개: 시스템의 주요 기능 및 장점 소개
  2. 강의 개설 및 관리: 강의 자료 업로드, 과제 설정, 평가 방법 등
  3. 커뮤니케이션 도구 활용: 공지사항 게시, 토론 게시판 활용, 채팅 기능 등
  4. 학생 관리: 출석 체크, 성적 관리, 학생 피드백 제공
  5. 질의응답 및 실습: 실습을 통한 블랙보드 울트라 활용법 숙지 및 질의응답 시간

기타 안내

  • 활용 가이드: 붙임 참조

연구년 복귀 교원 대상, 찾아가는 1:1 워크숍

대상자의 과거 블랙보드 코스들을 살펴보고 스타일을 연구한다음, 되도록 20분 내에서 Blackboard 사용할 수 있도록 안내합니다.

그리고 교육에 관심이 더 있다면 Blackboard의 주요 기능을 응용한 새로운 방법들을 안내합니다. 예를 들어, presentation 위주의 수업이라면 discussion board에 각 학생들이 자신의 주제별로 topic을 설정하고 peer-to-peer review 와 평가가 가능하다는 등의 다양한 방법을 안내합니다.

학기 전이라면 PBL 방식, flipped learning, discussion 등의 수업 모델 기반의 LMS 활용법을 안내합니다.

PBL 방식: 문제 제시 & 그룹 형성 > 자료 공유 & 토론 > 피드백 > 발표 > 평가

flipped learning: pre-class learning materials(영상 제작 방법 등), in-class & after-class(PBL)

discussion: 그룹 토론, 토론 평가, 학생 개별 topic

전체 교원 대상 블랙보드 워크숍

학기 전이라면 PBL 방식, flipped learning, discussion 등의 수업 모델 기반의 LMS 활용법을 안내합니다.

PBL 방식: 문제 제시 & 그룹 형성 > 자료 공유 & 토론 > 피드백 > 발표 > 평가

flipped learning: pre-class learning materials(영상 제작 방법 등), in-class & after-class(PBL)

discussion: 그룹 토론, 토론 평가, 학생 개별 topic

교수님들을 위한 LMS 온라인 수업, 1:1

Zoom, MS Teams 등록 및 활용법

출결 체크 방법

영상 제작 방법(Adobe Premiere 등)

스크립트 easy 제작 방법 등을 1:1로 안내합니다.

추후 교수/학습법 워크숍의 진행 방식에 따라 콘텐츠의 변화가 가능합니다.

 

1:1 Workshops for New Faculty Members
Main Content

  • Introduction to Blackboard Ultra: Overview of key system features and benefits
  • Course Setup and Management: Uploading lecture materials, setting assignments, assessment methods, etc.
  • Using Communication Tools: Posting announcements, using discussion boards, chat functions, etc.
  • Student Management: Attendance tracking, grade management, providing feedback to students
  • Q&A and Practice: Time for hands-on practice using Blackboard Ultra and Q&A
  • Additional Guidance: Reference guide attached

1:1 Workshops for Faculty Returning from Sabbatical

We review participants’ past Blackboard courses, study their teaching styles, and aim to guide them to use Blackboard within 20 minutes.
If they have a deeper interest in educational methods, we introduce new approaches that leverage Blackboard’s core functions. For example, in presentation-oriented classes, students can set up topics in discussion boards for peer-to-peer review and assessment.

Before the semester, we provide guidance on using the LMS for class models like PBL, flipped learning, and discussion-based courses:

  • PBL Model: Problem presentation & group formation > resource sharing & discussion > feedback > presentation > assessment
  • Flipped Learning: Pre-class learning materials (e.g., video production methods), in-class & after-class (PBL)
  • Discussion: Group discussions, discussion assessment, individual student topics

Blackboard Workshops for All Faculty

Before the semester, we introduce LMS usage methods for teaching models like PBL, flipped learning, and discussion-based courses:

  • PBL Model: Problem presentation & group formation > resource sharing & discussion > feedback > presentation > assessment
  • Flipped Learning: Pre-class learning materials (e.g., video production methods), in-class & after-class (PBL)
  • Discussion: Group discussions, discussion assessment, individual student topics

1:1 Online Instruction for LMS-Related Support

  • Registering and using Zoom and MS Teams
  • Attendance tracking methods
  • Video production techniques (e.g., Adobe Premiere)
  • Simple script creation methods

The content may change based on future formats of teaching and learning workshops.

4o